MOME: hátrányos helyzetű diákokat támogató ösztöndíjprogram indult
Elindult a képzés a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) Tiéd a Holnap – A jövő kreatív tehetségeiért ösztöndíjprogramjában, amely hátrányos helyzetű diákokat támogat. A kezdeményezéshez idén először pedagógus-ösztöndíjprogram is társul – közölte az intézmény .
Mint írták, a programra csaknem 100 diák jelentkezett, közülük személyes meghallgatást követően választották ki azt a 18, hátrányos háttérből érkező középiskolást, akiknek a képzése már el is kezdődött a MOME Campusán.
Az egyetem és az egyetemet fenntartó alapítvány összefogásában létrehozott Tiéd a holnap ösztöndíjprogram 2023 őszén indult azért, hogy a hátrányos helyzetű, tehetséges vidéki középiskolásoknak is lehetőséget teremtsen a kreatívipari karrier építésére, a továbbtanulásra – idézi fel közleményében a MOME.
Az intézmény kiemeli, hogy a kezdeményezés szakmai segítséget és mentális támogatást nyújt a diákoknak, segíti őket, hogy eljussanak a művészeti felsőoktatási intézmények felvételijeinek kapujába.
Hozzátették, hogy a 2025-ös ösztöndíjprogramban résztvevő diákok az ország leghátrányosabb helyzetű régióiból érkeztek. Első alkalommal február 7-én látogattak el a MOME budapesti campusára, ezzel elkezdődött számukra a felkészítő program. Első hétvégéjükön campustúrával, műhelybemutatókkal, közös ebéddel, készségfejlesztő kurzussal, mentor-mentorált ismerkedő programmal várta őket az egyetem, vasárnap pedig Budapest várostúrával zárult a hétvége.
„A MOME-ra a diákok többsége privilégizált családi háttérből érkezik. Éppen ezért szerintem nagyon fontos, hogy azoknak a tehetséges diákoknak is esélyt teremtsünk a felvételre, akik hátrányos helyzetük miatt önmaguktól biztosan nem jutnának el a felvételiig" – idézi a közlemény Ulrich Sárát, a MOME animáció szakos hallgatóját, aki mentorként a kezdetektől részt vesz a programban.
A második évfolyamát indító program újdonsága, hogy idén pedagógus-ösztöndíjprogram is társul a kezdeményezéshez. Erre mintegy 60 pedagógus jelentkezett, közülük választották ki azt a 14, a diákjaikat kreatív megközelítéssel oktató középiskolai tanárt, aki rendszeres anyagi és szakmai támogatást kap az egyetemtől.
A közlemény szerint a kiválasztásuk során fontos szempont volt, hogy a pedagógus közösségteremtő, proaktív és elkötelezett személyiség legyen, továbbá kísérletezzen kreatív oktatási módszerek alkalmazásával. A programba felvettek között a művészeti területen oktató pedagógusok mellett matematika-, fizika-, magyar nyelv és irodalom-, valamint turisztikai alapismereteket oktató tanár is van.
A programba felvételt nyert diákokat egy hat tagú szakértői csapat, a pedagógusokat pedig egy három tagú bizottság választotta ki.