Orbán és Lázár a jó zsaru, rossz zsaru szerepet játszák
A Fidesz a nyár folyamán visszavette a kezdeményezést, ami annak köszönhető, hogy a médiapiaci túlsúlya miatt lehetősége van „keresletet generálni”, azaz addig beszél valamiről – központilag irányítva, nagy felületen szétterítve – míg az a közbeszéd tárgyává válik – kommentálta a nyári politikai eseményeket Szakács László, a Szocialisták és Demokraták alelnöke a KlikkTV Egyenleg című műsorában.
Szakács László hozzátette: a politika nagyon sokszor az önmegvalósító jóslatok szakmája. Tehát amikor valamiről sokat beszélünk, az előbb-utóbb valóság lesz. A politikai diskurzus gyakran elterelődik az adó- vagy gazdaságpolitikai kérdésekről, és inkább a könnyebben fogyasztható témák kerülnek előtérbe.
Murányi András szerint a nyár folyamán érzékelhető volt egy erős mozgósítás a kormánypárt részéről. Ez gyakorlatilag egy három hónapos Fidesz-kampány volt, Orbán Viktorra építve, vagy Orbán Viktor-kampány a Fideszre építve… Ez szerinte összerántotta a fideszes tábort, és talán még bizonyos bizonytalanokat is elért.
Szakács László úgy látta, azzal, hogy a miniszterelnök lejött az elefántcsont toronyból, elkezdődött Orbán Viktor „átfazonírozása”. Ezen ütött léket Hatvanpuszta, ami annak a szimbóluma lett, hogy ma nem az a sikeres, aki kitartó és tehetséges, hanem az, akire Orbán Viktor rámutat.
Lázár János szereplése alapján, Murányi András úgy látja, hogy van egy „jó zsaru-rossz zsaru” leosztás a felek között, de ennek ellenére, a kommunikációjuk végül egy irányba mutat. „Mindenki kap egy olyat a Fidesz-táboron belül, amit hallani akar” – fűzte hozzá Szakács László