Rosszullétek, botrányos állapotok a reptéri buszon
A bő félórás út alatt sokan kénytelenek állva utazni a tömött járatokon a 900 forintos jegyért, már ha sikerül feljutniuk a buszra.
Gyakoriak a rosszullétek a BKK reptéri járatain, vélhetően a zsúfoltság miatt – erről szombaton számolt be a Közlekedő Tömeg Egyesület. Szombat reggel is rosszul lett egy utas „az elviselhetetlen körülmények miatt”, mire a busz 35 perc után megérkezett a reptérre, mentőt azonban nem kért, mert sietnie kellett a repülőgépéhez.
A 100E busz a Deák térről indul, 900 forint rá a jegy, a belvárosban még egy helyen áll meg, és bő fél óra alatt ér a reptérre. Sokan kénytelenek állni, az ülőhelyek gyorsan megtelnek.
Az RTL Híradóban is egy tömött, bőröndökkel teli járatról mutattak képeket, az utasok egy része az ajtóknak támaszkodva várta, hogy végre elinduljon a busz. Egy babakocsinak csak hátul tudtak helyet szorítani. Többen végül nem fértek fel.
A reptéren sem jobb egyébként a helyzet: onnan két járat is indul a belváros irányába, de azok is tele vannak mindig.
A BKK egyelőre nem válaszolt az RTL Híradónak arra, hogy tervezik-e a reptéri járat sűrítését a szezon előtt.
A buszokat most 30 percenként indítják, de ez nem elég, az igények jóval nagyobbak ennél.
A 100E járatot tavaly nyáron indította a BKK, a nyári szezonban volt, hogy több tízméteres sorok kígyóztak csúcsidőben a megállóban. Úgy tudni, a mostani csúcsban beállítanak plusz járműveket, ha nagyon sokan lennének.
Vitézy Dávid, a BKK korábbi igazgatója értetlenségét fejezte ki közösségi oldalán: Teljesen méltatlan egy európai fővároshoz, ahogy a BKK a 100E-t működteti. Nem újdonság, hogy robbanásszerűen nő a Budapestre érkező turisták száma. A budapestihez hasonló forgalmú prágai reptérre 5 percenként járnak a buszok már.
Felteszi a kérdést, miért nem történik semmi. „Lehet a reptérre és a nekik nagy bevételt jelentő taxislobbira és minibuszlobbira fogni ezt, ismerem a narratívát, van benne igazság, de azt is pontosan tudom: a BKK-nak ennél több eszköz van a kezében. Sűrítsék be a járatot és ha a reptér nem engedi be a sorompón a buszokat, akkor legalább mindenkinek világos lesz, ki a felelős. De persze jó eséllyel végül ez nem történne meg, a taxisok és a kisbuszosok kénytelenek lennének megbarátkozni azzal: az emberek tömegközlekedni akarnak. És ez jó.”