Változások az iváncsai akkumulátorgyár tulajdonosánál

HírKlikk 2024. november 9. 10:04 2024. nov. 9. 10:04

Hivatalosan is összeolvadt a Magyarországon három akkumulátorgyárral rendelkező dél-koreai SK On az SK Trading Internationallel.

Az SK On globális akkumulátor és kereskedelmi vállalatként folytatja működését, miután lezárult az egyesülés az SK Trading Internationallel, így mostantól az SK on trading international név lesz érvényben a cégen belüli (CIC) struktúra alapján.

Az energia- és vegyipari társaságok fúziójával egyrészt tovább kívánják javítani versenyképességüket, másrészt megerősíteni az akkumulátorokhoz szükséges nyersanyag-beszerzési folyamataikat, pénzügyi stabilitásukat. Még egy fázis ugyanakkor hátra van a Magyarországon három – Komáromban és Iváncsán – akkumulátorgyárral rendelkező dél-koreai SK On életében: 2025 februárjában összeolvad az SK Entermmel – írja a vg.hu.

Az egyesítések nem titkolt célja, hogy az SK Group időben és hatékonyan tudjon reagálni az olyan váratlan piaci változásokra, mint a villamos autók iránti jelenleg tapasztalható, világszintű kereslet-visszaesés. Az már csak hab a tortán, hogy ezáltal az ázsiai térség legnagyobb magántulajdonban lévő energetikai szereplőjévé és mintegy százbillió dél-koreai von (26 ezermilliárd forint) értékű üzletté válnak.

Az elektromos járművekbe szerelt aksik iránti világpiaci igény kielégítésére az SK a termelőkapacitását 2025-re 125 gigawattórára tervezi bővíteni, részben éppen a Fejér vármegyében található iváncsai üzemmel, melyet 30 gigawattórásnak szántak.

Az SK Innovation – amely egy összetett nemzetközi cégcsoport anyavállalatának a neve, és hazánkban tevékenységet közvetlenül nem folytat, de leánya, az SK On jelen van – akkumulátor-üzletága egyébként jelentős mérföldkövet ünnepelhetett nemrégiben, miután elkönyvelhette első negyedéves-nyereségét.

Az üzemi eredménye 484,1 milliárd vonnal javult a második negyedévhez képest, részben annak köszönhetően is, hogy mentesült a magas bázishatásoktól, köztük a magyarországi beruházások kezdeti költségeitől. A képet ugyanakkor árnyalja, hogy az anyaüzletág eközben 74 milliárd von veszteséget regisztrált, elsősorban az értékesítési volumen csökkenése miatt.

A kihívások ellenére, az SK Innovationnél optimisták a negyedik negyedévet illetően. Arra számítanak, hogy 

  • az akkumulátor-szállítmányok növekedni fognak, 
  • főleg az észak-amerikai létesítmények felfutását, valamint
  • az új járműmodellek megjelenését követően. 

A Magyar Akkumulátor Szövetség Hungarian Battery Week elnevezésű eseményén a Debrecenben épülő kínai akkugyártó európai vezetője elmondta, hogy a CATL várhatóan jövőre kezdi meg a termelést a cívisvárosban.



Hírklikk

Támogasd a munkánkat, hogy egyre több tényfeltáró anyaggal, izgalmas riportokkal tartsunk ellent a kormányzati propagandának.

Támogatom
Támogatom