A lakájmédia nem veri nagydobra, hogy Mészáros Beatrix Mészáros Lőrinc lánya

FSP 2020. június 23. 19:15 2020. jún. 23. 19:15

Hosszan szemlézi az Origo azt a Magyar Nemzetben megjelent interjút, amelyet Mészáros Beatrix, az Opus Global és a Hunguest Hotels igazgatósági elnöke adott a lapnak. Azt a lakájmédia egyik hídfőállása sem tartotta fontosnak megemlíteni, hogy Mészáros Beatrix nem névrokona Mészáros Lőrincnek, Magyarország és a Világegyetem leggazdagabb gázszerelőjének, hanem a lánya. Az interjú és az Origo szemléje ily módon a legnagyobb NER-lovag családi körét reklámozó pr-cikknek minősül. Ezt a cikkek végén, vagy az elején, illett volna jelezni.

Ha ezt nem is, sok mást megtudhattunk az interjúból. Például azt, hogy „professzionális szakembergárda dolgozik azon, hogy a fiatal generációt is megszólító hazai tulajdonú, nagy múltú hotellánc piacvezető szerepe tovább erősödjön a belföldi turizmusban”, valamint, hogy „a Hunguest Hotels Magyarország legnagyobb szállodavállalataként jelenleg négy országban 26 szállodával rendelkezik, és a most induló fejlesztésekkel lényegesen magasabb színvonalú szolgáltatásokat nyújtanak majd, de elérhető áron.”

Azt sem rejtették véka alá, hogy „a felújításokhoz 17 milliárd forintot nyert el a szállodalánc a Magyar Turisztikai Ügynökségtől a Kisfaludy-programban… a beruházással megvalósuló magasabb színvonal a forgalom, ezáltal az adóbevételek, például az áfa, a társasági adó és az iparűzési adó növekedésével is együtt jár majd, utóbbi az önkormányzatok költségvetését támogatja.”

Mindez annyira szép, hogy az olvasó alig tudja visszatartani a könnyeit. Különösen az iparűzési adóval kapcsolatos fejtegetés szignifikáns, amellyel a nyilatkozó szerint, az önkormányzatokat is támogatják. Ami persze csak részben felel meg a valóságnak, hiszen a veszélyhelyzet idején hozott gazdaságvédelmi tervnek nevezett sarc során, az iparűzési adó egy részét elvonják az önkormányzatoktól.

Nem ez az első eset egyébként, hogy a lakájmédia burkolt reklámot csinál a Mészáros család vállalkozásainak. Amint arról a Hírklikk annak idején beszámolt, májusban kétszer is Tihanyban járt a Mokka stábja, s véletlenül mindkét alkalommal ugyanabban a létesítményben kötöttek ki. Az már nem véletlen, hogy a Tihanyi Viniarius Borárium, Gasztrobár és Rendezvényház Mészáros Lőrinc érdekeltségéhez tartozik, s az éttermet is a gázszerelőből lett milliárdos egy másik cége működteti. Ezt a tényt azonban nem kötötték a nézők orrára, akik, ha tudják, kinek a birodalmát látják, még azt is gondolhatták volna, hogy a TV2 sunyi módon, a NER egyik legnagyobb kedvezményezettjét reklámozza.

Akkori cikkünkben meg is jegyeztük, amit most is meg tudunk erősíteni, hogy volna dolga az ilyen jellegű, újságcikként eladott burkolt reklámokkal a médiahatóságnak.