Budapesten nincs előrelépés, Wales településein viszont 30 km/óra lett a sebességhatár

HírKlikk 2023. szeptember 17. 11:30 2023. szept. 17. 11:30

Az Egyesült Királyságban ez az első ilyen átfogó korlátozás, amely heves vitákat váltott ki, másrészt viszont valószínű, hogy újabb tagországok is követhetik a példát.

A walesi kormány szerint a 20 mérföld/órás (32 km/órás) korlátozás csökkentené a halálos baleseteket és a zajt, valamint gyalogos vagy kerékpáros közlekedésre ösztönözné az embereket – írja a BBC cikke alapján a 444.

A népszerűtlen intézkedést elleni indulatokat meglovagoló politikusok ugyanakkor harcosan ellenzik, hogy „háborút indítanak az autósok ellen”.

„Egy perccel tovább fog tartani az utazás, és ennek az egy perces hozzájárulásnak köszönhetően, évente tíz ember életét mentjük meg Walesben – ez nem tűnik tisztességtelen alkunak” – vetette fel Mark Drakeford miniszter, egyúttal arra kérte a munkáltatókat, hogy vegyék figyelembe az új szabályok következtében – szerinte minimálisan – megnövekedő menetidőket.

A konzervatív walesi ellenzék támogatja az iskolák, kórházak és idősotthonok előtti sebességkorlátozást, de annak általános bevezetését „katasztrofálisnak, őszintén szólva nevetségesnek és az autósok elleni támadásnak” nevezték. 

Az ENSZ általános ajánlása a 30 km/órás sebességhatár településen belül, amit számos környezetvédelmi és gyerekvédelmi szervezet mellett az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) is szorgalmaz. 

„Válaszd az életet!” – Közlekedésbiztonsági kampányt indít az MSZP a fiataloknak

Szeptember elején a Hírklikk is megírta, hogy közlekedésbiztonsági kampányba kezd az MSZP ifjúsági szervezeteknél és oktatási intézményekben. Ezt Molnár Zsolt országgyűlési képviselő, pártigazgató és Pusztai Patrik, az MSZP ifjúsági tagozatának elnöke jelentette be.

„Fontosnak tartjuk, hogy már középiskolai szinten elinduljon a KRESZ-oktatás és a közlekedési kultúra oktatása” – közölte Pusztai Patrik. Bejelentették: a Magyar Szocialista Párt tájékoztató kampányt indít ősszel, ennek keretében felkeresik az ifjúsági szervezeteket és az oktatási intézményeket. Pusztai Patrik hangsúlyozta: fontosnak tartják, hogy a fiatalok megfelelő oktatásban részesüljenek a felelős közlekedéssel kapcsolatban.

A kampány indítását azzal indokolta, hogy egyre több a jármű az utakon, figyelni kell a rolleresekre és a kerékpárosokra is. „Figyelnünk kell arra, hogy az utakon közlekedve, ne maximum hangerővel hallgassuk a fülhallgatóban a zenét, figyeljünk a közlekedésre is, ezzel elkerülve a baleseteket. Figyelnünk kell arra is, hogy ne hajtsunk gyorsan ott, ahol bizonyos sebességkorlátozás van. Ne tegyük meg, hogy versenyzünk a városban, menőzünk, vagánykodunk az erős autókkal, ezzel kockáztatva más emberek életét” – hangsúlyozta Pusztai Patrik. 

Molnár Zsolt a sajtótájékoztatón arra emlékeztetett: az MSZP számos javaslatot fogalmazott meg korábban, amellyel biztonságosabbá lehetne tenni a közlekedést. A szocialisták kivezetnék a kerékbilincs használatát a szabálytalanul parkoló autók esetében. Az MSZP pártigazgatója szerint szigorúbban kell fellépni az ámokfutók, a gyorshajtók, a bódult állapotban vagy ittasan vezetőkkel szemben. A szocialista politikus észszerűen korlátozná az „izomautók”, az extrém teljesítményű autók használatát is. 

Molnár Zsolt a középiskolai KRESZ-oktatási javaslatát azzal indokolta: manapság a mobilizáció olyan mértéket ért el, hogy szinte mindenkinek szüksége van közlekedési ismeretekre, illetve szükség van felelős magatartásra az utakon. „Ne felejtsük el, a legalapvetőbb emberi értékről, azaz az életről beszélünk” – hangsúlyozta a szocialista politikus.

Forrás: 444


Hírklikk

Támogasd a munkánkat, hogy egyre több tényfeltáró anyaggal, izgalmas riportokkal tartsunk ellent a kormányzati propagandának.

Támogatom
Támogatom