Életveszélyes a Flórián téri felüljáró, de nincs pénz a felújítására

HírKlikk 2021. május 3. 19:35 2021. máj. 3. 19:35

Kormányzati elvonások miatt nincs pénz a Flórián téri felüljáró felújítására, holott az már Tarlós István idején is sürgős lett volna.

Időnként gyermekfej nagyságú betondarabok hullanak alá a Flórián téri felüljáróról, ami rendkívül balesetveszélyes, hiszen a felüljárókon és alatta naponta több tízezer autó halad át, alatta pedig gyalogosok járnak, de ott van a római kori Fürdőmúzeum is.

A fővárosi utak, hidak és felüljárók karbantartásáért felelős Budapest Közút Zrt. tavaly összeállított „híd-jelentésében” külön nevesítik a felüljárót. Mint írják „a hidak dilatációs szerkezetei áznak, esős, hideg időben rendszeresen kitöredeznek, balesetveszélyt, károkat okozva. A támaszok, fejgerendák és az előregyártott gerendákat megtámasztó rövid konzolok szintén áznak, a kilátszó acélbetétek erősen rozsdásodnak”.

A Budapest Közút munkatársai folyamatosan ellenőrzik a fővárosi felüljárók, hidak állapotát. A Flórián téri híd biztonságos, de valóban felújításra szorul, felújításához közbeszerzést kell kiírni, ennek az előkészítése zajlik – válaszolta a Népszava megoldást firtató kérdésére a fővárosi önkormányzat.

Budapest előző városvezetése már 2018-ban elérkezettnek találta az időt egy minden részletre kiterjedő rekonstrukcióra. 2018 decemberében ki is írták a kivitelezői tendert. Akkor úgy számoltak, hogy a 2019 tavaszán elkezdődő felújítás 14 hónapig tart majd. Csakhogy mindebből nem lett semmi. A felhívásra egyetlen ajánlat érkezett, amelyről a Tarlós-féle városvezetés úgy vélte, hogy túlságosan drága, ezért a tendert eredménytelennek nyilvánította.

2019 őszén újabb tendert hirdetett az akkor még Tarlós István vezette főváros, az ajánlatokat viszont már az új, Karácsony Gergely vezette kabinet hivatalba lépése után bírálták el. A közbeszerzési eljárásra ezúttal is egy ajánlat érkezett, méghozzá ugyanattól a cégpárostól. Mivel az előző ajánlati árat nem hozták nyilvánosságra, így csak találgatni lehet, hogy az A-Híd Építő Zrt., a STRABAG-MML Kft. alkotta konzorcium által adott 2,24 milliárdos vállalási ár alacsonyabb vagy magasabb volt-e az előzőnél. A Közbeszerzési Értesítő szerint a BKK 2020. április elején szerződést kötött a cégekkel.

Ám azóta sem történt semmi. A lap erre vonatkozó kérdésére a főváros nem válaszolt. Nem hivatalosan azt a választ kapták, hogy a járvány és a sorozatos kormányzati elvonások alaposan leszívták a kasszát, így egyszerűen nincs rá pénz, ráadásul a Csömöri út – Drégelyvár utcai közúti felüljáró felújítása sokkal többe kerül az eredetileg tervezettnél.

Forrás: Népszava/Hírklikk