Költségcsökkentésre kényszerül a legnagyobb európai autógyártó
„A márkánál már jó ideje több pénzt költünk, mint amennyit keresünk. Ez hosszú távon nem vezet jóra. Ha így folytatjuk, nem leszünk sikeresek az átalakulásban” – közölte a Volkswagen pénzügyi vezetője. Arno Antlitz szerint sürgős intézkedésekre van szükség a vállalat fő márkájának megmentéséhez.
Arno Antlitz, a Volkswagen-csoport pénzügyi és operatív igazgatója a wolfsburgi központban tartott beszédében kitért az európai autópiac jelenlegi helyzetére is. Elmondása szerint a Covid-19 járvány előtti 16 millió járműről 14 millióra csökkent az éves eladások száma. Ez a visszaesés jelentősen érinti a Volkswagen-csoportot, amely Európa legnagyobb autógyártója – számolt be az elhangzottakról a Portfolio. „Mi vagyunk a legnagyobb gyártó, a piaci részesedés mintegy negyedével Európában. Körülbelül 500 000 autóval készül kevesebb, ami körülbelül 2 gyárnak felel meg" – magyarázta Antlitz.
A helyzet kezelésére a vállalat több intézkedést tervez. „Közös felelősségünk, hogy különösen a németországi telephelyek költséghatékonyságát javítsuk. Növelnünk kell a termelékenységet és csökkentenünk kell a költségeket" – hangsúlyozta a pénzügyi vezető.
Antlitz figyelmeztetett, hogy a változtatásokra kevés idő áll rendelkezésre: „Még van egy évünk, talán két évünk, hogy megfordítsuk a dolgokat. Ezt az időt ki kell használnunk."
A Volkswagen-csoport az Audi révén Magyarországon is termel a győri üzemében.