Lassú halál vár a szentgotthárdi Opel-gyárra?

HírKlikk 2020. november 20. 05:30 2020. nov. 20. 05:30

Nem fordít több pénzt a belső égésű motorok fejlesztésére a Peugeot–Citroën gyártója. Carlos Tavares a Reuters Automotive Summit konferencián ezt az EURO7-es kibocsátási norma bevezetésével indokolta. A 2025-ben életbe lépő szabályozás gyakorlatilag lehetetlenné teszi belső égésű motorral szerelt autók forgalomba helyezését az unióban. A gyártóknak rövidesen dönteniük kell a belső égésű motorok sorsáról.

Mindez nem sok jót ígér az olyan gyáregységeknek, amelyek kizárólag belső égésű motorokat gyártanak, és közéjük tartozik a szentgotthárdi Opel is – írja a Magyar Nemzet. A német márka 2017-től a PSA-csoport részeként működik, az idei év elejétől gyártják üzemükben azt a háromhengeres, 1,2 literes, turbófeltöltős benzines motort, amelyből a gyár kapacitása évi 350 ezer darab elkészítését teszi lehetővé. Ezekre a motorokra már nem sokáig lesz szüksége a Stellantisnak.

Az EURO7-es norma bevezetésére való felkészülés jegyében telt a németországi autós csúcstalálkozó, amelyen a gyártók egyezkedtek Angela Merkel kancellárral. A kialakult kompromisszum lényege, hogy a személyautók esetében az elektromos meghajtás a prioritás. A jelenlegi, bőkezű vásárlásösztönző állami támogatást tovább folytatják, sőt emelik is az összegét.

Magyarul: támogatják a kamionos cégeket a régebbi, korszerűtlen járművek EURO6-osra cserélésében. Ez azt jelenti, hogy a haszonjárműveket gyártó vállalkozások – mint például a VW-csoporthoz tartozó MAN vagy Scania – munkához és bevételhez jutnak a következő években.

Az érdekvédők különös figyelemmel kísérik a belső égésű motorok beszállítóit, amelyek nagy nyomás alatt vannak. Szerintük az állam és a gyártók kötelesek támogatni a leépítésekkel és átszervezéssel járó, fájdalmas folyamatot.

Forrás: Magyar Nemzet