Kajak-kenu ob – Az Adolf, Fejes és a Kammerer, Varga duó diadala

HírKlikk 2020. augusztus 24. 19:15 2020. aug. 24. 19:15

Nem született meglepetés a hétfői nyitónap két „olimpiai" döntőjében a Szolnokon zajló kajak-kenu országos bajnokságon, amely a korábbi tesztviadalok után, az idei első hivatalos megméretése a sportág képviselőinek. A kenu kettesek ezer méteres számát az Adolf Balázs, Fejes Dániel duó, a férfi kajakosok hasonló versenyét pedig a Kammerer Zoltán, Varga Ádám kettős nyerte.

A háromszoros ötkarikás bajnok, a 42 esztendős Kammerer ismét bizonyította, hogy elnyűhetetlen, 20 éves versenyzőtársával remek győzelmet aratott. A második helyen a Noé Zsombor, Dombvári Bence kettős ért célba.

„Eltaktikáztuk magunkat azzal, hogy az előfutamban csak negyedikek lettünk, az egyes pálya délutánra hátrány lett a szélviszonyok miatt, ráadásul onnan nem láttuk a mezőnyt – idézte a szövetség honlapja Dombvárit. – Ez volt az év eddigi legfontosabb versenye, nyerni akartunk, de remélem, ezzel a második hellyel kijutottunk a világkupára."

„Nem tudtam, hol tartunk most a mezőnyben, mert az elmúlt két hónapban csak egyszer, a KSI vízitelepén tudtunk Ádámmal együtt evezni az Újpesti-öbölben – mondta Kammerer. – Ha jövőre kvótát akarunk szerezni, vagy ki akarunk jutni az olimpiára, akkor lehet, hogy több közös edzésre lesz szükségünk. Egyébként elégedett vagyok a mai pályánkkal."

A kenu kettesek egy kilométeres döntője közel sem hozott akkora küzdelmet, mint a kajakosoké, a két 1999-es születésű tehetség, Adolf és Fejes a tesztversenyek futamait is ideszámolva, idén hetedszer utasította maga mögé a teljes magyar mezőnyt.

„Az utolsó két edzésversenyre munkából álltunk oda, nem időzítettük a formát, nem gyorsítottunk – árulta el Adolf Balázs. – Most viszont pihentebbek voltunk, jól sikerült minden, kontrolláltuk a mezőnyt, gyorsak voltunk. Az ígéret az, hogy mi mehetünk jövőre a kvótáért, ettől függetlenül az olimpiára még bármelyik magyar páros kikerülhet, ha meglesz a kvóta."

Ami a nem olimpiai számokat illeti, a kajakos Csipes Tamara nagyszerűen kezdett, 1000 méteren egyesben, párosban és négyesben is győzött. A Honvéd ötkarikás bajnoka összesen 11 számot vállal az ob-n. A férfi négyesek között kajakban a Varga Dominik, Gecse Márton, Luczó Bence, Kulifai Tamás egység nyert, kenuban pedig Kiss Balázs, Slihoczki Ádám, Bucsi Bence és Kovács Máté András.

Érdekesség, hogy a C-2 1000 méteren 17 éves unokaöccsével, Papp Lászlóval rajthoz állt olimpiai bajnok, Vajda Attila – aki az utóbbi években már edzőként tevékenykedik – hatodik lett.

Idén a szeptemberi, szegedi világkupa lesz az egyetlen nemzetközi verseny gyorsasági kajak-kenuban. Erre az eseményre a tavalyi, ugyancsak szegedi világbajnokság, a 2020-as edzésversenyek, és a magyar bajnokságon elért eredmények alapján hirdet csapatot Hüttner Csaba szövetségi kapitány. A vk-n minden számban két egység állhat rajthoz nemzetenként.

A szolnoki ob-n kedden 11 (plusz kilenc parakenu-), szerdán pedig 17 számban avatnak bajnokot.