Érdekes felmérést készített a  hazai elektronikaikészülék-gyártókat tömörítő szakmai szövetség

HírKlikk 2024. szeptember 21. 18:40 2024. szept. 21. 18:40

Az APPLiA Magyarország Egyesülés tagcégei 27 hűtőgépet és 3 légtisztítót ajándékoztak a Semmelweis Egyetem Rehabilitációs Klinikájának, ami lehetővé teszi a meglévő háztartási gépparkjának a modernizálását, hozzájárulva az energiahatékonyság javításához és így a Klinika fenntarthatóságához. A hazai elektronikaikészülék-gyártókat tömörítő, 13 céget és több mint 20 vezető háztartásigép-márkát képviselő, fennállásának 20. évét ünneplő szakmai szövetség most mutatta be a hazai háztartások készülékhasználati szokásairól szóló idei kutatásának eredményeit.

Ma már gyakorlatilag minden magyar háztartásban van hűtőgép (99 százalék), porszívó (95 százalék), mosógép (94 százalék), televízió (93 százalék) és mikró (93 százalék). Emellett folyamatosan nő, bár még nem éri el az 50 százalékot a mosogatógépek (45 százalék), a szárítógépek (22 százalék), a mosó-szárítók (7 százalék) és légkondicionálók (36 százalék) ellátottsági aránya. Jelentős részük ezeknek a gépeknek idősebb nyolc évesnél  – derül ki a kutatásból. Míg 2014 és 2020 között – köszönhetően az ebben az időszakban futó Otthon Melege Program háztartásigép-csere akcióinak – az elöregedés fokozatosan megállt, sőt, visszafordult. 2021 óta ismét nő az idős hűtők és mosógépek aránya. A lakosság 66 százaléka nyilatkozott úgy, hogy szeretné, ha a következő egy-két évben ismét lenne háztartásigép-csere program.

A vásárláskor nem annyira tudatosak a magyarok: csak 28 százalékunk figyeli az energiaosztály-besorolást, és 50 százalékunk nézi meg a címként található többi információt. A QR-kódot és a mögötte található további készülékinformációkat azonban mindössze 9 százalék használja.

Kíváncsiak voltak arra is, hogy mennyire van nyitottság felújított készülékek vásárlására. A kávéfőzők estében a háztartások 28 százaléka nyitott erre, a porszívók, mosógépek, mosogatógépek, mikrók, sütők és hűtők esetén ez az arány 20-23 százalék között van.

A karbantartással egész jól állunk: a sütők esetében 77 százalék, a többi háztartási nagygép esetén pedig még ennél is többen végeznek legalább időnként karbantartást a készülékeken. 

A szerelőválasztásnál az első két szempont, amelyet figyelembe vesznek háztartások, az a jó tapasztalat (88 százalék) és a márkaszervizhez tartozás (47 százalék).

Nem véletlenül kérdezték erre rá: az APPLiA Magyarország ugyanis nagy hangsúlyt fektet a szerelőképzésre: évek óta az általuk kidolgozott felnőttképzés keretében tanulnak a hazai technikusok. A képzéshez egy szakkönyvet is készítettek, melyből ma már Európa több országában is tanulnak a szerelők. Új, a napokban induló programjukban új továbbképzési lehetőségeket kínálnak a szakmának, valamint egy szerelői adatbázist is létrehoznak, mellyel a háztartásoknak is segítséget kívánnak nyújtani a megfelelő szerelő kiválasztásában a jövőben. Az adatbázis most kezd épülni, és a szervezet honlapján (www.applia.hu) érhető el.



Hírklikk

Támogasd a munkánkat, hogy egyre több tényfeltáró anyaggal, izgalmas riportokkal tartsunk ellent a kormányzati propagandának.

Támogatom
Támogatom