Szép bőrrel készüljünk a nyárra

Valentin 2019. június 2. 21:23 2019. jún. 2. 21:23

Tavasszal kiemelt fontossággal bír a bőr alapos kitisztítása, anyagcseréjének fokozása, vitaminpótlása. Ha valaki nem jár rendszeresen kozmetikushoz, akkor tavasszal mindenképpen szakítson időt egy szakszerű kezelésre.

A tavaszi napsütés tartalmazza a legtöbb ibolyántúli sugarat. Aki szeplőre és foltosodásra hajlamos feltétlen használjon speciális fényvédő krémet. A tavasz kozmetikai feladatai közé tartozik bőrünk hozzászoktatása az egyre erősödő napfényhez.

Lényege a fokozatosság és mértékletesség szabályainak betartása. A napozáshoz használt kozmetikumok csökkentik a napfény káros hatásait. Részben elnyelik az ibolyántúli sugarakat, részben óvják a bőrt a túlzott vízleadástól, kiszáradástól. Megfelelő készítmény kiválasztásánál figyelembe kell venni bőrünk alaptípusát.

Bőrünk sokszor fehérebbnek, fakóbbnak tűnik, elsődleges feladat tehát a keringés fokozása, arcmasszázzsal illetve szaunázással. Az izzadás révén a bőr könnyebben tisztul, és feszesebbé válik. Fiatalítja, rugalmassá teszi a bőrt, gondoskodik a megfelelő vérellátásról, és eltávolítja az elhalt hámsejteket.

A száraz, elszarusodott felső hámréteget eltávolítására kiváló minőségű arcradírok kaphatóak, amelyet hetente egy-két alkalommal használhatunk.

A legfontosabb napi feladat a bőr alapos letisztítása és hidratálása. Csak a letisztított bőrre kenjük a hidratáló, tápláló krémet, fényvédőt. Otthon napi rendszerességgel használjunk a bőrtípusunknak megfelelő arclemosó tejet és tonikot, bőrtípusunknak megfelelő hidratáló krémet.

Igyunk naponta legalább 1,5-2 liter folyadékot, lehetőleg ne cukrozott üdítőt, hanem gyógyteákat, ásványvizet. Éhgyomorra igyunk meg 1 pohár vizet, kiváló salaktalanító.

Érdemes hetente egy-két alkalommal különféle arcpakolásokat alkalmazni, amelyekkel ásványi anyagokat, vitaminokat juttathatunk a bőrbe. Az ásványi maszkok kisimítják, feszesebbé, fiatalosabbá teszik arcunkat.

Igyekezzünk minél több E-vitaminban gazdag ételt fogyasztani

Az olajos magvak, húsfélék, gabonacsírák, levélzöldségek, tojás és tejtermékekkel belsőleg is lassíthatjuk az öregedési folyamatokat.