Lelki és szellemi nyomorpornó főműsoridőben

Puzsér Róbert 2020. október 5. 08:49 2020. okt. 5. 08:49

A celebség feltétele, hogy a nyilvános senkiből hiányozzon a méltóság, a szégyenérzet és bárminemű gátlás.

Az RTL Klub Nyerő Páros című celebrealityjében a nézők alig több mint egy hét után megtudták, hogy Dér Heni elvesztette a magzatát, az énekesnő ugyanis épp a kiesés peremén billegett, úgyhogy szüksége lett a többi résztvevő szimpátiájára. Járai Máté beszámolt az idegösszeomlásáról, bár a továbbjutásra vonatkozóan ennek az információnak nem volt tétje, hősünket inkább a magamutogatás mámora és a tizenöt perc hírnév megragadása mozgatta. Puskás Peti azzal szerzett keserű meglepetést gyermekien ártatlannak tűnő, sokkal fiatalabb csajának, hogy egy ország nyilvánossága előtt hencegett el azzal az ötszáz nővel, akikkel lefeküdt – ez a fajta veretés aligha csak nekem ismerős az italkimérések pultjai mellől. Zámbó Kriszitán megélhetésének mindennapos forrását, halott apjának emlékét használja arculatépítésre, úgyhogy mindjárt egy festményt is vitt róla a műsorba, s mintha ez nem lett volna elég, lazán megspékelte barátnője anyjának halálával. A trónörökös kétségtelenül jószándékú, egyszerű lélek, kénytelen azonban megküzdenie azzal a nehéz kommunikációs helyzettel, hogy ugyan miként legyen érdekes egy énekes, akinek nincs hangja.

Rácz Jenő, a mesterséf a frissen jött népszerűség és a megistenülés közti ragyogás épp azon stádiumában van, amikor már akkora áhitattal áll önmagához, mintha nem is egy nyomorult trashreality basáskodó, kivagyi miniführere, hanem Gundel Károly, a New York-i világkiállítás csillaga volna – nem is beszélve a csajáról, akivel máig nem tudja eldönteni, hogy romantikus, vagy séf-kukta viszonyban legyen-e. Még az általam amúgy kedvelt Czutor Zoltánról is meg kellett tudnom, hogy feleségével párterápiára jártak, de nem volt sok értelme, úgyhogy végül egymás iránti szerelemmel és figyelemmel kerekedtek felül a problémáikon, s azóta boldogok. Hogyhogy Dr. Freudnak nem szólt senki, hogy nem kell a terápia, csak a szerelem és a figyelem? És ez a műsor az, ami képes megmenteni a kereskedelmi televíziózást: nyolcszázezren nézik hétköznaponként. A remény többé nincs műsoron.