Szájmaszk, mint a szezon legtrendibb kiegészítője

Valentin 2020. augusztus 13. 17:32 2020. aug. 13. 17:32

A koronavírus-járvány elterjedése óta, a divatcégek részben, hogy talpon maradjanak, másfelől, hogy meglovagolják az ez iránti keresletet, maszk-gyártásba kezdtek, amit a maszkviselés kötelezővé tétele is pörget – már alig van olyan divatcég vagy tervező, aki ne kínálna szájmaszkot.

Tőlünk keletre, már nagy hagyománya van a maszkviselésnek: Masha Ma kínai divattervező a 2015-ös tavaszi-nyári kollekciója részeként egy Swarovski-kristályokkal díszített maszkot is bemutatott, de a szintén jelentős légszennyezettséggel sújtott Indiában, egy helyi tervező, Manish Arora is már évekkel ezelőtt dizájner verziót álmodott meg egy maszkgyártásra specializálódott céggel együttműködésben.

A divatlapok is alkalmazkodtak, megjelentek a „honnan rendelj online stílusos maszkot” jellegű összeállítások: kedveljük akár a letisztultabb, geometrikus szabásvonalakat követő, keleties beütésű darabokat, vagy a virág-, állatmintás, illetve még a tavaly berobbanó batikolt trendi darabokat is, és a dizájnerekre most is lehet számítani.

A fenntarthatóság sem került háttérbe: a zölden gondolkodók újrahasznosított, illetve újból felhasznált, maradék anyagokból készülő maszkok mellett tehetik le a voksukat.

A pár eurós, egyszerű daraboktól az akár több százezer forintig terjedő luxusmaszkokig mindenki megtalálja, mivel fejezheti ki az egyéniségét,  illetve vagyoni helyzetét.

Ha a gazdasági megtérülését nézzük, nem igényel különösebb technológiai hátteret, bonyolult szabásvonalakat, így a gyártása egyszerű és az sem utolsó szempont, hogy szem előtt van: a viselője így élő reklámtáblaként funkcionálhat a márka számára. 

Könnyen lehet, hogy végleg felkerül a divatmárkák állandó kínálatába a szájmaszk, mint kiegészítő, hiszen a légszennyezés is bőven ad okot a viselésére.