Mit jelent a „kizárólagos nemzeti hatáskör"?
Orbániában bármit: takarója lehet akármilyen önkényes, jogellenes hatalmi intézkedésnek, az egész NER-zsarnokságnak.
Február 20-21-én Orbániába látogat az EP Pegasus-bizottsága, hogy tájékozódjon a kémszoftver NER-es felhasználásáról. Találkozni szerettek volna a „kormány" képviselőjével is, Varga Judit azonban közölte, hogy orruk tőle fokhagymás: az ügy kizárólagos nemzeti hatáskörbe tartozik, ezért a bizottságot nem hajlandó fogadni.
Hogy kik mit hazudnak, az is abszolút „nemzeti hatáskör": nyilván ezért írhatta a NER lapja: „A bizottság február 20. és 21. között látogat Magyarországra, hogy a baloldalhoz köthető NGO-k tagjaival találkozzanak."
Nekem erről a kizárólagos nemzeti hatáskörről a „kormány" másik kedvenc takarója jut eszembe: „kiemelt nemzetgazdasági jelentőség". Ezt a takarót is ráhúzhatják akármilyen NER-es önkényre, megfosztva a társadalmat a tájékozódás, beleszólás jogától, egyúttal felmentést adva törvényes kötelezettségek teljesítése alól. Bármi lehet „kiemelt nemzetgazdasági jelentőségű", amire a NER rámondja: a Balaton, a Fertő tó elzabrálása, stadionok építése, egyházi beruházások; akár egy sík területen építendő, mondjuk 40 centiméter magas kilátó, ha úgy akarják… Természetesen akkumulátorgyárak, 20-30 is: az ország mind nagyobb része minősül kiemelt nemzetgazdasági jelentőségűnek…
Szóval ilyen takaró a „kizárólagos nemzeti hatáskör" is: nem csupán azt jelentheti, hogy az ügyhöz az EU-nak, az EP-nek semmi köze, hanem magának a nemzetnek sincs. A konkrét ügyben semmilyen érdemi felvilágosítás sem adható több száz ember – zömükben újságírók, ellenzékhez kötődők – törvénytelen(nek vélt) megfigyeléséről.
Ami „kizárólagos nemzeti hatáskörbe" tartozik, azon semmilyen EU-s alapérték sem kérhető számon – ezt üzeni a NER.
Ebben az értelemben kizárólagos nemzeti hatáskörbe tartozik például az egyetemi autonómia ügye, amiről persze, engedve a politikai szándékú zsarolásnak, kénytelen-kelletlen tárgyal a NER, sőt, „jogszabályi" módosításokra is hajlandó – „természetesen" a NER keretei között. De szó sem lehet arról, hogy például a „gyermekvédelemről" tárgyaljanak: az egész Nyugat megbolondulhat, de Orbánia kormánya ragaszkodik a maga kizárólagos nemzeti hatásköréhez: ennek keretében elvonhatja pedagógusok jogát diákjaik tájékoztatásához, diákok jogát a tájékozódáshoz, s „védi" a szülők kizárólagos jogát a gyermekneveléshez, ha az az alaptákolmányuk szellemében, a Fidesz aktuális szándékai szerint történik.
Be kell látnunk: Orbánia, a NER tulajdonképpen minden ügye a „kormány" szerinti „kizárólagos nemzeti hatáskörbe" tartozik. Például közpénzek nemzeti inzultációkra, sorosozó zsidózásra, brüsszelezésre, gyurcsányozásra költése; a fékek és ellensúlyok szisztémájanak módszeres felszámolása, a bíróságok függetlensége… A „kormány" értelmezte sajtószabadság; a „nemzeti oligarchia", a „fogadott család" basáskodása… A folyamatos uszítás – minden.
Sem az EU-nak, sem a megszüntetendő EP-nek, sem magának a nemzetnek nincs közük semmihez: valójában ezt jelenti, amikor a „kormány" kizárólagos nemzeti hatáskörről zagyvál.
A Patyomkin-demokrácia fölépítése befejeződött: tessék tudomásul venni!